Terbaru - Kode Script Untuk Menghilangkan Kode ?M=0 M=1 Akhir Url Blog

Kode Script untuk Menghilangkan Kode ?m=0 m=1 Akhir Url Blog- pengguna Blogspot sahabat teman saya, pastinya sering melihat kod m = 1 atau mungkin m = 0 di belakang alamat / URL blog apabila diakses menerusi penyemak imbas praktis alih. 

Bagi Kalian yang memakai domain Blogspot, niscaya sering kali melihat arahan /?m=1 atau mungkin /?m=0 di belakang alamat/URL blog ketika diakses melalui mobile browser. Sebagai teladan mirip berikut:

Http://teknisi-blogger.blogspot.com/?m=1

Beberapa orang menyampaikan hal ini muncul alasannya memakai template yang tidak responsive. Padahal kenyataannya, meskipun menggunakan template responsive, instruksi tersebut terkadang masih saja muncul. Jadi berdasarkan aku template tidak mempengaruhi ada atau tidaknya isyarat tersebut.
http://urlblog.blogspot.com/?m=1 atau
http://urlblog.blogspot.com/?m=0

Sebagian orang mengatakan bahawa kod itu muncul kerana ia menggunakan template yang tidak responsif. Apabila bahu-membahu, walaupun memakai templat responsif, kod adakala masih muncul. Oleh itu, pada pandangan saya template tidak menjejaskan kehadiran atau ketiadaan kod.

Penyebab Munculnya Kode M=1

Kod m = 1 yakni tanda bahawa peranti yang digunakan untuk membuka blog yakni peranti simpel alih (dalam hal ini HP). Kemudian untuk kod m = 0 ialah tanda bahawa peranti yang digunakan untuk membuka URL blog yakni peranti Desktop (dalam hal ini ia sanggup menjadi PC atau Laptop), walaupun terkadang instruksi? M = 0 jarang ditemui atau muncul di Desktop.

Apabila blog dibuka dalam penyemak imbas mudah alih, versi mudah alih templat akan dibuka secara automatik. Iaitu dengan kod embel-embel m = 1. Kini boleh jadi Teg Judul Duplikat kerana terdapat parameter m = 1 dalam versi gampang alih templat, walaupun sesetengah orang menyampaikan Kandungan Duplikat tidak kira selagi ia bukan SPAM. Dengan kata lain, mengeluarkan kod m = 1 dalam URL Blogspot secara tidak langsung akan meningkatkan SEO.

Cara Menghilangkan Kode M=1

Langkah pertama ialah membuka papan pemuka Blogger. Kemudian tambahkan widget gres. Untuk tutorial ibarat yang ditunjukkan di bawah.
Lalu copas script berikut kedalam widget html tersebut dan klik save
<script type='text/javascript'> var uri = window.location.toString(); if (uri.indexOf("%3D","%3D") > 0)  var clean_uri = uri.substring(0, uri.indexOf("%3D")); window.history.replaceState(, document.title, clean_uri);  var uri = window.location.toString(); if (uri.indexOf("%3D%3D","%3D%3D") > 0)  var clean_uri = uri.substring(0, uri.indexOf("%3D%3D")); window.history.replaceState(, document.title, clean_uri);  var uri = window.location.toString(); if (uri.indexOf("&m=1","&m=1") > 0)  var clean_uri = uri.substring(0, uri.indexOf("&m=1")); window.history.replaceState(, document.title, clean_uri);  var uri = window.location.toString(); if (uri.indexOf("?m=1","?m=1") > 0)  var clean_uri = uri.substring(0, uri.indexOf("?m=1")); window.history.replaceState(, document.title, clean_uri);  </script>

Sekarang cuba buka blog anda dalam penyemak efek gampang alih. Tiada kod m = 1 betul? Oleh itu, tutorial membuang kod m = 1 pada URL blogspot. Nasib baik dan biar bermanfaat.

Belum ada Komentar untuk "Terbaru - Kode Script Untuk Menghilangkan Kode ?M=0 M=1 Akhir Url Blog"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel